Süreç ve Enerji Verimliliği Etüt(Check-up) Faaliyetleri
Check-up, işletmenizin enerji ve süreç verimliliği konularında mevcut durumunu ortaya koymak için Trakya’nın Verimli KOBİ’leri Projesi kapsamında uygulanmaktadır. Check-up uygulaması sonucunda işletme veriminizi arttırmak için gerekli olan ihtiyaçlar tespit edilebilecek ve uzmanlarımız tarafından işletmenizin rekabetçi gücünü arttırmaya yönelik iyileştirme önerileri sunulacaktır. Trakya Verimlilik Platformu internet sayfasından tamamlayacağınız check-up başvurunuz proje kapsamında geliştirdiğimiz değerlendirme algoritması kullanılarak şeffaf ve tarafsız bir şekilde değerlendirilecektir. Başvuru sırasında alınan veriler üzerinden gerçekleştirilen bu değerlendirmenin doğru şekilde sonuçlanması için mümkün olduğunca güncel verilerin eksiksiz olarak girilmesi önemlidir. Bu değerlendirme sonucuna göre, KOBİ’nin süreç ve/veya enerji verimliliği check-up hizmetinden faydalanma durumu sistem tarafından otomatik olarak belirlenecektir. Başvuru esnasında ve sonrasında paylaşmış olduğunuz verilerin gizliliğine ilişkin gizlilik taahhüdümüze ulaşmak için lütfen tıklayınız. Check-up hizmeti “Check-up Öncesi”, “Check-up Uygulaması” ve “Check-up Sonrası” aşamalarını kapsamaktadır: 1. Check-up Öncesi İşletmenizde check-up faaliyetlerini gerçekleştirecek Check-up ekibi, başvuru formunda belirttiğiniz işletme yetkilisi ile temasa geçerek, “Check-up ön bilgilendirme formu” ile işletmenizden ön bilgiler talep edecektir. İşletmenizde yapılacak olan Check-up süresi 1-3 gün sürecek ve Check-up zamanı birlikte belirlenecektir. 2. Check-up Uygulaması: İşletmenin başvurusunun değerlendirmesi sonucunda, işletmeye enerji ve/veya süreç check-up uygulaması gerçekleştirilecektir. İşletme ile belirlenen tarihte alanında uzman check-up ekibi işletmenizi ziyaret edecektir. İşletmenizde Check-up faaliyetleri yaklaşık 30 dakikalık “Açılış Toplantısı” ile başlayacaktır. Açılış toplantısında, check-up ekibi işletme yetkililerine kendilerini tanıtacaklar, işletmenize ait check-up ön bilgilendirme formunda yer alan bilgileri işletme yetkilileri ile değerlendirecek ve işletmenizde gerçekleştirecek check-up uygulamasından kısaca bahsedeceklerdir. Süreç Check-up Uygulaması: Açılış toplantısı sonrasında check-up analiz ekibi işletme yetkilisi ile yaklaşık 2 saat sürecek “Saha Turu”nu gerçekleştirecektir. İşletmede yapılacak olan saha turu, hammadde kabulünden ürün paketleme ve yüklemeye kadar tüm üretim süreçlerini kapsar. Check-up ekibi saha turu esnasında her bir ara süreç ile ilgili sistem ve ekipmanlar hakkında işletme yetkilisinden aldığı bilgileri gözlemleri ile birlikte saha notları olarak kaydedecektir. Saha turu sonrasında, işletmenin mevcut durumunu belirlemek için ihtiyaç duyulan üretim, performans, kalite, kapasite vb. veriler, işletme yetkilisinden talep edilecektir. Check-up ekibinin ön bulgularıyla birlikte kısa bir özet sunduğu “kapanış toplantısı” ile saha ziyareti sona erecektir.
Enerji Check-up Uygulaması: Açılış toplantısı sonrasında check-up analiz ekibi işletme yetkilisi ile yaklaşık 2 saat sürecek “Saha Turu”nu gerçekleştirecektir. İşletmede yapılacak olan saha turu, hammadde kabulünden ürün paketleme ve yüklemeye kadar tüm üretim süreçlerini, yardımcı tesisler, aydınlatma, HVAC, su, buhar, gaz, basınçlı hava ve elektrik enerji hatları sistem ve ekipmanlarını kapsayacaktır. Check-up ekibi özellikle yüksek enerji tüketen ekipmanlarda(varsa) ölçümler gerçekleştirecek ve ekipman verimliliğini belirleyecektir. Check-up ekibi saha turu esnasında herbir ara süreç ile ilgili sistem ve ekipmanlar hakkında işletme yetkilisinden bilgi alacak, gözlemleri ile beraber saha notlarını alacaktır. Saha turu sonrası, işletmenin mevcut durumunu belirlemek için ihtiyaç duyulan üretim, performans, kalite, enerji tüketimleri vb. veriler, işletme yetkilisinden talep edilecektir. Check-up ekibinin ön bulgularıyla birlikte kısa bir özet sunduğu “kapanış toplantısı” ile saha ziyareti sona erecektir. Check-up Sonrası Check-up analiz ekibi işletmeden aldığı bilgileri ve check-up notlarını dikkate alarak, enerji ve/veya süreç verimliliği ve üretkenliği açısından fırsat, çözüm ve teknik ve finansal fizibiliteyi içeren, yatırım gerektiren ve/veya gerektirmeyen verimlilik iyileştirme önerilerini kapsayan “Check-up Raporu”nu 1 ay içerisinde hazırlayacaktır. Check-up Raporunun sonuçları, işletme yetkililerine uzman tarafından “online değerlendirme toplantısı” ile aktarılacaktır. Online toplantıda, uzman check-up uygulaması esnasında tespit edilen bulguları ve verimlilik iyileştirme önerilerini izah edecektir. Online toplantı sonrasında, Check-up uygulaması esnasında tespit edilen verimlilik iyileştirme projeleri için işletmeye önerdiği “Danışmanlık Hizmeti”ni, “Check-up Memnuniyet Anketi”nin de yer aldığı e posta ile bildirilecektir. Önerilen hizmetlerin işletme tarafından kabulü ile danışmanlık hizmeti işletmede bir ay içerisinde başlatılacaktır. |